niedziela, 5 kwietnia 2015

Wszystkie miasta na mapie mojego zycia


W moich wspomnieniach mieszaja sie jezyki, miasta, panstwa. Smaki z roznych stron swiata, aromaty z odleglych krain jak i te dobrze mi znane, z kuchni mojej mamy. Rozne adresy. Walizki-pociagi-samoloty. Kolory wszystkich por roku. Szczegoly te skladaja sie jednak w calosc, formuja one moje zycie, sposob,w jaki je do tej pory przezylam. Sa one bagazem moich doswiadczen.


Ponizej zrobilam zestawienie wszystkich miast, w ktorych kiedys zylam, w jednych dluzej, w innych krocej, jednak tesknie za tymi wszystkimi zakatkami swiata i czesto mam uczucie, jakbym chciala byc wszedzie...




Stacja metra w Berlinie, nie wiem ile razy schodzilam tymi schodami w dol...schodami w gore.

Berlin. Nigdy nie przestalam tesknic za tym niezwyklym miastem.
Berlin. Tutaj Zachod, tam Wschod-niby jedno miasto, a juz na pierwszy rzut oka widac roznice, ktore dzielily ten swiat na pol. Do dzis fascynuje mnie powojenna historia Niemiec i czasy DDR.
Londyn, of course.
Liverpool Street, taki mialam wlasnie widok z okna w moim londynskim mieszkaniu, z tym ze z dalszej perspektywy. Lubilam stac w oknie z kubkiem herbaty earl grey i patrzec w dal na migoczace swiatelka tych budynkow
Czerwony londynski autobus. Swego czasu jezdzilam nimi do pracy.
Kair! Widok, ktory wiele dla mnie znaczy.
Piekny jestes, Kairze!
Mashrebtesh men Nilha? Czyz nie piles wody z Nilu? Kair.
Walijskie miasteczko Cardigan. Niczym z powiesci Dickensa.
Cardigan.
Miejsce, w ktorym mieszkalam w Walii nazwalam moja samotna planeta. Byla to piekna farma, oddalona od miasteczka o kilka mil, na ktorej slychac bylo jedynie CISZE.
Walia, moja samotna planeta.
Poznan i czasy studenckie.
Stary Rynek w Poznaniu, na pewno bardziej klimatyczny, niz Dubaj.
Historyczne miasteczko w Anglii, Hadleigh. Znowu czulam sie jak bohaterka z powiesci Dickensa.
Hadleigh, pamietam spacery tymi uliczkami...
Moje rodzinne miasto, ktos rozpoznaje? :)
Moje rodzinne miasto w Polsce. W moich wspomnieniach wiem, gdzie lezy kazdy kamien.
Poczciwa Aleksandria.
Aleksandria, Egipt. Wiele zawdzieczam temu miastu-stad pochodzi moj ukochany maz i tutaj przyszla na swiat nasza coreczka. Alhamdulillah.


Zrodlo zdjec: google images.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz